Alla inlägg under november 2009

Av Leeroy - 18 november 2009 18:17




Och dagens tips på grym låt:

Av Leeroy - 12 november 2009 19:50

Vi modifierade våran torktumlare idag:


För den som inte förstår:

Weebl-stuff.com 

Av Leeroy - 7 november 2009 18:03

Kom faktiskt lite längre på projektet under lovveckan, har bara inte orkat uppdatera.


En mall för att kunna såga ut främre skivan.



 

Främre skivan utsågad




Ett lager klickgolv för att jämna ut höjdskillnaden mellan den bakre och främre liggande skivan.






Hatthyllan utsågad.



       


Provmontering. Det mesta passar som det ska. Det är rätt mycket kvar att göra på systemet "i bak" t.ex:

Snygga till i skuffen

Göra ventilation för steget

Klä hatthyllan


och i fram:

Göra nya dörrsidor

Montera stereon bättre

etc.



Hittills har det gått åt cirka 30 arbetstimmar.

Av Leeroy - 4 november 2009 13:19

En klok granne till mig fick upp mina ögon. Än en gång förundrades jag över hur ohälsosamt dumma i huvudet folk (och jag själv) är.


Folk köper gladeligen vatten med lite bubblor för 32kr/L (mineralvatten 16kr/50cl på macken). Att bubbla lite vatten är en i stort automatiserad process.


Om mjölkpriset å andra sidan "skjuter i höjden" på 11kr/L blir det ramaskri! Med tanke på hur mycket jobb som ligger bakom är det inte riktigt sunt....


Jag har slutat köpa vatten på flaska om vi säger så.

Ovido - Quiz & Flashcards